Maak de branderpot proper. Trek de stekker van de kachel uit het stopcontact en wacht een 10-tal seconden. Steek de stekker opnieuw in het stopcontact, wacht een 10-tal seconden en druk dan 2 seconden op de "Start"-knop. Druk vervolgens nogmaals 2 seconden op de "Start"-knop. De storing is weg en de kachel start op.
Maak de branderpot proper. Trek de stekker van de kachel uit het stopcontact en wacht een 10-tal seconden. Steek de stekker opnieuw in het stopcontact, wacht een 10-tal seconden en druk dan 2 seconden op de "Start"-knop. Druk vervolgens nogmaals 2 seconden op de "Start"-knop. De storing is weg en de kachel start. Indien dit niet gebeurt, voel dan aan de ontsteking of deze warm is (let op, de ontsteking is zeer heet wanneer deze wel warm is). Als de ontsteking koud aanvoelt, zal de ontsteking waarschijnlijk moeten worden vervangen.
Dit is bijna altijd een VUILSTORING. Kijk de afvoerbuis na en verwijder het vuil. Kijk ook zeker de afvoerbuis na die uit de kachel komt, waarschijnlijk zit ook daar een verstopping. Wanneer alles proper is en de storing verschijnt opnieuw, is er iets anders aan de hand.
Voer dezelfde handelingen uit als bij "Clean Check up 1".
Dit is een storing ten gevolge van luchtdruk en kan verschillende oorzaken hebben. De belangrijkste reden is opnieuw vervuiling in de kachel of in de rookgasafvoer. Kijk alles na en maak proper. Deze storing kan ook voorkomen wanneer er bijvoorbeeld lucht via de deuropening binnenkomt (bv. wanneer koord versleten is). Bij modellen met hermetische sluiting is het ook mogelijk dat de klep van de pelletvoorraad bak te lang geopend werd terwijl de kachel aanstaat.
Ook bij deze storing kijk je eerst alles grondig na op vervuiling en maak je dit proper. Dit kan evenwel ook een defect zijn aan de sensor zelf.
Hiervoor zal je een technieker moeten inschakelen. De kans is groot dat de rookgasmotor defect is.
NO Pellet wil NIET ALTIJD zeggen dat er geen pellets in de voorraadbak liggen, maar kijk dit uiteraard wel na. Deze storing kan ook voorkomen door vervuiling in de branderpot. Maak deze dus altijd proper. Zet dan de hoofdschalelaar van de kachel gedurende 10 seconden af en vervolgens weer aan. Start dan de kachel terug op.
Dit is altijd een een vuilstoring in de kachel of in de rookgasafvoer. Maak alles proper en zet de hoofdschakelaar 10 seconden af.